Sprawdź co na Tweeterze
e-MediRaty

alt Implanty zębów to tytanowe elementy wszczepiane w kość żuchwy lub szczęki, zastępujące brakujący korzeń zęba. Metoda ta ma wiele zalet. Przede wszystkim pozostałe, sąsiadujące z uzupełnianym ubytkiem zęby pozostają nienaruszone. Poza tym implanty są zamocowane w sposób trwały i solidny, a w praktyce nie różnią się one ani funkcjonalnością ani wyglądem od naturalnych zębów Pacjenta. Warto także pamiętać, że liczba wszczepów, może być mniejsza od ilości rekonstruowanych ubytków.

Centrum Stomatologiczne EURODENTAL to pionier wśród warszawskich gabinetów stomatologicznych w dziedzinie wszczepiania implantów. Korzystamy także z wiedzy oraz doświadczenia naszych zagranicznych konsultantów, najlepszych lekarzy takich jak: doktor Bernt Andersson, Göran Widmark i Sascha Jovanovic.

Naszą fachowość potwierdzają liczne certyfikaty, dyplomy oraz wieloletnie doświadczenie. Proponujemy najwyższej jakości implanty, które są gwarancją satysfakcji naszych klientów oraz ich pięknego uśmiechu.

DENTSPLY implanty

„Regenracja / odbudowa kości z wykorzystaniem indywidualnie dopasowanych do warunków kostnych pacjenta bloków kostnych na podstawie badania tomografii komputerowej.”

Cała prawda o implantach
Wypowiedź naszego eksperta dla miesięcznika URODA.

Straciłaś ząb?
Najlepszym sposobem wypełnienia luki są implanty. Na pewno słyszałaś o nich wiele rozmaitych opinii - że są zbyt drogie, że często się „nie przyjmują“
i nie u każdego można je zastosować... Co jest prawdą, a co mitem?

alt

Zapytaliśmy o to naszego eksperta.
lek.stom. Agnieszka Sicińska
Dyrektor Medyczny CS Eurodental

Prawdy i mity o implantach, miesięcznik URODA

Są imitacją naturalnych zębów.

FAŁSZ - Implanty zastępują wyłącznie korzeń zęba. Umieszcza się je bezpośrednio w kości szczęki, a następnie nakłada na nie tzw. filar, do którego dopiero przytwierdza się koronę imitującą ząb. Implanty mają kształt śruby. Wykonuje się je z tytanu – to jedyny metal, który nie uczula i dobrze łączy się z tkanką kostną.

To najlepsze rozwiązanie protetyczne.
PRAWDA - Implanty stosuje się je w protetyce od 1966 r. I jak dotąd nie mają konkurencji. W stu procentach odtwarzają siły żucia i mogą służyć dziesiątki lat. Mosty oraz ruchome protezy, które też uzupełniają braki w uzębieniu, są mniej trwałe i dają efekty uboczne. Wyjmowana proteza zawsze niszczy tkankę kostną, natomiast most wymaga szlifowania sąsiadujących zębów.

Wszczepia się je wyłącznie u osób dorosłych
PRAWDA, ALE... - Rzeczywiście implanty wszczepia się je najchętniej osobom dorosłym. Chodzi tu jednak o dorosłość w sensie medycznym a nie formalnym. Warunkiem zastosowania implantu jest bowiem zakończony rozwój kostny. W praktyce oznacza to, że zabieg można przeprowadzić u osób powyżej 18-20 roku życia. Żeby upewnić się, czy u danego pacjenta rozwój kostny został już zakończony, wykonujemy zdjęcie rentgenowskie nadgarstków.

Warunkiem ich zastosowania jest dobry stan jamy ustnej
PRAWDA - Zawsze najpierw trzeba posprzątać, a potem budować. A zatem jeśli mamy próchnicę, choroby przyzębia czy uszkodzoną kość, to najpierw trzeba zająć się leczeniem. Dopiero, gdy już uda się ustabilizować stan w jamie ustnej, można go wszczepić implant.

Należy je założyć od razu po utracie zęba.
FAŁSZ - Można to zrobić od razu po utracie zęba albo wiele lat po jego wyrwaniu. W tym wypadku nie działa zasada „Im szybciej tym lepiej“.

Leczenie trwa wiele miesięcy.
PRAWDA -  Uzupełnienie braku zębowego dzieli się na dwa etapy. W pierwszym stomatolog umieszcza implant w szczęce. Zabieg odbywa się w znieczuleniu miejscowym, jest więc bezbolesny. Potem mamy kilka miesięcy przerwy i czekamy aż tytan zrośnie się z kością (fachowo nazywa się to procesem osteointegracji). Jeśli implant został umieszczony w żuchwie, proces zrastania będzie trwał około 3 miesięcy. Jeżeli w szczęce górnej – pół roku. Po upływie tego czasu następuje drugi etap leczenia. Stomatolog wymienia końcówkę implantu, a następnie zakłada koronę.

Po ich wszczepieniu może pojawić się ból
PRAWDA, ALE... - Po wszczepieniu pojedynczego implantu zdecydowana większość pacjentów nie ma dolegliwości bólowych. Ból i obrzęk częściej pojawiają się po poważniejszych zabiegach, podczas których zakłada się kilka tytanowych śrub.

Są niezniszczalne, więc nie trzeba o nie dbać.
FAŁSZ - O tę część implantu, która jest w kości nie bardzo możemy dbać, ale bardzo pieczołowicie powinniśmy czyścić miejsce, w którym implant „wychodzi“  z kości i łączy się z koroną protetyczną. Narastanie osadu w okolicy jego zastosowania może doprowadzić do tzw. zapalenia okołoimplantowego, które jest odpowiednikiem paradontozy.

Organizm może je „odrzucić“.
PRAWDA, ALE... - Nie należy mylić implantu, który jest neutralny biologicznie z przeszczepem. Bardzo często mówi się o odrzuceniu implantu, tak jak o odrzuceniu nerki. To błąd. Oczywiście może okazać się, że podczas procesu zrastania pomiędzy implant i tkankę kostną wniknie tkanka łączna i tytan się „nie przyjmie“. Jednk takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. A jeśli już nastąpią, zawsze można „pechowy“ implant  zastąpić następnym.

Do ich zastosowania istnieje wiele przeciwskazań.
FAŁSZ -  Przeciwskazań jest bardzo niewiele. Zabiegów nie wykonuje się jedynie u osób z ciężkimi chorobami psychicznymi oraz u tych pacjentów, którzy są w trakcie chemioterapii.

Tekst Iwona Kołakowska