Periodontologia jest to dział stomatologii, leczący różnego rodzaju choroby dziąseł. Najpowszechniejszą spośród nich, jest paradontoza. Pod pojęciem „paradontozy” rozumiemy przewlekłe procesy zapalne dziąseł oraz głębiej położonych tkanek. Za główną przyczynę powstawania uważa się nagromadzenie na dziąsłach, zębach i wypełnieniach protetycznych, zbyt dużej ilości kamienia i płytki nazębnej. Efektem paradontozy jest uszkodzenie tkanek mocujących zęby i odsłonienie szyjek zębowych. W rezultacie luźno osadzone zęby zaczynają samoczynnie wypadać.

Nowoczesna periodontologia rozróżnia rozmaite sposoby leczenia paradontozy, uzależnione od zaawansowania choroby.
Dentyści z Centrum Stomatologicznego EURODENTAL zapewniają całą paletę metod terapeutycznych, począwszy od usunięcia kamienia poddziąsłowego i naddziąsłowego, aż po odtworzenie zniszczonych tkanek za pomocą nowoczesnych preparatów. Dzięki przeprowadzonej przez nas terapii już po jakimś czasie Pacjent może zapomnieć o chorobie i cieszyć się pięknymi, zdrowymi zębami.

Dentyści z CS EURODENTAL dysponują całą gamą metod terapeutycznych, począwszy od usunięcia kamienia naddziąsłowego i poddziąsłowego, aż po odtworzenie zniszczonych tkanek nowoczesnymi preparatami stomatologicznymi. Dzięki proponowanej przez nas terapii udaje się uratować własne zęby, zaś po kilku, kilkunastu tygodniach Pacjent może już całkowicie zapomnieć o chorobie, bez obaw chrupiąc twarde jabłka i marchewki.

Vector Paro - Dürr Dental w CS Eurodental
System ten, wykorzystujący w swojej pracy energię ultradźwiękową, został stworzony przede wszystkim na potrzeby periodontologii – do niechirurgicznego leczenia stanów zapalnych przyzębia oraz do higienizacji jamy ustnej. Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w systemie Vector jest specjalny pierścień przenoszący ruch ultradźwięków na końcówkę, która w efekcie porusza się równolegle do płaszczyzny zęba.

Chore dziąsła

Kiedy podczas mycia zębów zauważysz krwawienie, opuchliznę i zaczerwienienie dziąseł - nie lekceważ tego. Tak niewinnie może zaczynać się paradontoza.
Twierdzenie, że tę chorobę dziedziczymy po przodkach i dlatego nie można z nią skutecznie walczyć jest błędne .Geny odpowiadają tylko za skłonności do chorób dziąseł. Reszta zależy od nas. Najczęstszą przyczyną chorób dziąseł jest zła higiena jamy ustnej.

Chorobom przyzębia sprzyjają:

• palenie papierosów i nadużywanie alkoholu
  • próchnica i stany zapalne jamy ustnej
  • niewłaściwe dopasowanie protez i wypełnień
  • niedobory witamin (zwłaszcza A, E i C) i składników mineralnych
  • choroby przewlekłe takie jak cukrzyca czy reumatoidalne zapalenie stawów
  • wady zgryzu i bruksizm.
W większości przypadków paradontozy można uniknąć. Najskuteczniejszym sposobem zapobiegania jej powstawaniu jest prawidłowa higiena jamy ustnej.

Zalecenia dotyczące codziennej higieny

Przynajmniej dwa razy dziennie przez 3 minuty szczotkuj zęby metodą wymiatającą, jednocześnie delikatnie masując dziąsła.
Używaj specjalnych past które zapobiegają krwawieniu dziąseł, a jednocześnie chronią przed próchnicą.
Ważne jest stosowanie różnych past, gdyż bakterie jamy ustnej „przyzwyczajają” się do pasty stale używanej.
Szczotkę powinno się zmieniać przynajmniej raz na 3-4- miesiące, aby nie ranić dziąseł zużytymi włóknami.
Używać do każdego mycia nici dentystycznych, które dokładnie czyszczą przestrzenie międzyzębowe.
Na koniec stosuj płyn do płukania o działaniu bakteriobójczym.
Bezwzględnie 2- 4 razy w roku należy usuwać kamień nazębny w gabinecie dentystycznym. Bakterie gromadzące się na zębach tworzą osad, który szybko twardnieje i zmienia się w kamień. Najpierw kamień osadza się przy krawędzi dziąseł. Kiedy przybywa kamienia dziąsła cofają się stopniowo, odsłaniając szyjki zębów, które stają się wrażliwe na zmiany temperatury oraz słodkie i kwaśne pokarmy. Dziąsła zaczną odstawać od zębów kiedy kamień „wciśnie” się głębiej. Tak powstają kieszonki, miejsce dla dalszego rozwoju bakterii.
Aby nie dopuścić do rozwoju choroby należy regularnie poddawać się zabiegowi higieny jamy ustnej wykonywanym w gabinecie stomatologicznym.
Krwawienie dziąseł to sygnał, aby zgłosić się do dentysty. Powody mogą być błahe, ale może też ono zwiastować poważne problemy.